Motor je veliko več kot le prevozno sredstvo. Zvok motorja, občutek vetra v laseh pri pospeševanju, nagib telesa v ovinek ... Vozila na dveh kolesih so zasnovana tako, da nudijo užitek in zabavo med vožnjo, in vemo, da jih želite čim bolj izkoristiti. Pa ste kdaj pomislili, da bi se na izlet z motorjem odpravili v skupini?
Ne glede na to, ali vožnjo z motorjem v skupini načrtujete prvič ali pa že imate tovrstne izkušnje, se gotovo zavedate, da je vožnja motorja v skupini precej drugačna od samostojne vožnje. Skupinski izleti z motorjem postajajo vse bolj priljubljeni med motoristi, Slovenija pa ponuja številne čudovite destinacije za tovrstne podvige.
Če se na izlet z motorjem podajate v skupini, morate upoštevati določene varnostne ukrepe, s katerimi boste zagotovili varnost celotne skupine. Ali poznate pravila za vožnjo z motorjem v skupini? Ali lahko člani skupine komunicirajo med seboj? Ali je bolje voziti v ravni liniji ali v zamaknjeni formaciji (t.i. cik-cak)?
Na vsa vaša vprašanja boste našli odgovore v teh 10 uporabnih nasvetih za varno vožnjo motorja v skupini.
1. Določite vodjo skupine
Vodja skupine pelje na čelu kolone motoristov. Njegova naloga je, da skupino usmerja, torej da kaže pot in tudi določa primerno hitrost vožnje. Priporočljivo je, da za vodjo skupine izberete osebo, ki ima (veliko) izkušenj z vožnjo z motorjem v skupini.
2. Poskrbite za dobro komunikacijo med vozniki
Dobra komunikacija med vozniki je ključna, če želite, da skupinska vožnja z motorji poteka gladko. Pomembno je, da lahko vsi člani skupine med seboj komunicirajo, saj se lahko na poti zgodi kaj nepredvidljivega, kar lahko delu skupine prepreči nadaljnjo vožnjo.
Najboljši način za komunikacijo med vožnjo je interkom ali komunikacijske naprave za motoriste. Te naprave so dandanes zelo lahke in preproste za uporabo, omogočajo pa komunikacijo s sopotnikom in ostalimi člani skupine. Nekatere imajo celo vgrajen GPS sledilnik, a so ti modeli lahko nekoliko dražji. Priporočljivo je, da omejite komunikacijo na vodjo in člana na repu skupine.
Med seboj lahko komunicirate tudi z znaki. Dogovorite se, s katerimi kretnjami boste skupini nakazali, naj se ustavi, prehiteva ali upočasni vožnjo.
✅ Še en priročen nasvet! Motoristična čelada praviloma nima vgrajenega interkoma. Poskrbite, da pravilno namestite komunikacijsko napravo, s čimer se boste izognili nelagodju ter zagotovili, da bo naprava delovala.
3. Traso izberite glede na stopnjo pripravljenosti vseh motoristov
Niso vse trase primerne za vse voznike. Stopnjo zahtevnosti motorističnega izleta prilagodite glede na pripravljenost voznikov, zlasti če so v skupini tudi začetniki. Nekatere trase so namreč primerne samo za najbolj izkušene motoriste.
Nekatere najlepše poti za motoristične izlete lahko najdete na primer v Avstriji, na Hrvaškem ali v Italiji. Če načrtujete motoristični izlet zunaj meja države, poskrbite tudi za zavarovanje za tujino.
4. Izlet z motorjem v skupini naj bo užitek, ne dirka
Na motorističnem izletu v skupini (ali ko ste sami) se je treba vedno izogibati nepotrebnim tveganjem. To med drugim pomeni, da se nikar ne prepustite tekmovanju med člani skupine. Željo po hitrosti potešite na za to namenjenih dirkališčih. Pri skupinski vožnji z motorji je najpomembneje, da uživate v razgledu in gladki vožnji po asfaltu. Kaj pa prehitevanje?
👉 Najboljše zavarovanje je vaše ravnanje, zato preverite, kaj morate vedeti o zavarovanju motorja
5. Prehitevanje naj bo usklajeno
Prehitevanje med skupinsko vožnjo z motorji ni nujno slaba stvar. Pravzaprav se lahko zgodi, da se bodo člani skupine na določeni točki morali prehitevati, da najdejo najboljšo postavitev za skupino. Svoj manever vedno nakažite, da bo preostala ekipa vedela, kaj nameravate storiti. To vedno naredite na voznem pasu.
Če je to mogoče, prehitevanje uskladite s pomočjo kretenj, da opozorite preostale člane skupine, ali pa prehitevanje napovejte prek interkoma.
👉 To vam bo gotovo prišlo prav: 10 koristnih nasvetov za motoriste
6. Formacija je ključnega pomena
Pri načrtovanju skupinskega motorističnega izleta je najpogostejše vprašanje to, kako naj bodo motorji razporejeni v skupini. Ko se na pot odpravite sami, položaj vašega motorja glede na vozni pas ni tako pomemben. Povsem drugače pa je, ko se vozite v skupini motoristov.
Nihče v skupini ne sme voziti v isti liniji kot motor, ki je pred njim. Zakaj ne? Odgovor je zelo preprost. V primeru nenadnega zaviranja bodo naslednji voznik v vrsti in vsi ostali za njim imeli zelo malo manevrskega prostora, da se izognejo trku. Najbolje je, da se razporedite v zamaknjeni oziroma »cik-cak« postavitvi, med posameznimi motoristi pa naj bo dovolj velika varnostna razdalja.
Zavoje lahko izkoristite tudi za to, da zmanjšate vrzeli med člani skupine in znova strnete skupino. Vodji skupine in vozniku na repu kolone pa morate dopustiti, da usmerjata skupino.
7. Pot prilagodite zmogljivosti vsakega motorja
Upoštevati boste morali tudi razlike v zmogljivosti motorjev članov skupine. Zelo verjetno je, da vsi člani vaše skupine nimajo enako zmogljivega motorja. V tem primeru prilagodite traso tako, da boste v vožnji lahko uživali vsi člani skupine. Če izberete traso, ki je za člane skupine z manj zmogljivimi motorji prezahtevna, lahko to ogrozi varnost cele skupine.
👉 V skupini bo tudi obisk katerega od moto zborov v bližini prav posebno doživetje.
8. Vzdržujte varnostno razdaljo med motorji v skupini
»Cik-cak« postavitev bo zagotovila večjo razdaljo med posameznimi člani skupine, prepričati pa se morate, da bodo vsi člani skupine upoštevali takšno postavitev. Vedno vzdržujte primerno varnostno razdaljo, da se lahko v primeru nujnega manevriranja ustrezno odzovete.
9. Dogovorite se za postanke
Načrtovanje izleta z motorjem vključuje tudi načrtovanje števila postankov. Ne glede na to, ali gre za obisk znamenitosti, počitek za malico ali polnjenje rezervoarja – pomembno je, da se z drugimi vozniki o postankih dogovorite preden odrinete.
Postanke lahko načrtujete tako, da za merilo pri načrtovanju pogostosti postankov vzamete motor z najmanjšim dosegom. Če tega ne upoštevate, bodo morda potrebni nujni in nenačrtovani postanki.
10. Določite protokol za primer, da se skupina razcepi
Kaj se zgodi, če se skupina na poti razcepi na dve manjši skupini? Pogosto se zgodi, da motorji na repu skupine zaostanejo za vodjo. Da razdalja med obema skupinama ne postane prevelika in vas ne prisili v ločene postanke, je dobro, da dorečete protokol za ponovno organizacijo skupine.
- Če ste povezani s pomočjo komunikacijskih naprav, mora motorist na repu skupine vodjo obvestiti, naj zmanjša hitrost.
- Lahko se dogovorite tudi za počivališča, na katerih se boste ponovno zbrali in organizirali skupino.
👉 To vas bo gotovo zanimalo: Nasveti za varno vožnjo motorja