Zaveze in pobude za zmanjšanje količine odpadkov postavljajo Hotel Ribno Alpine Resort od leta 2016 v ospredje trajnostnega razvoja v turistični industriji. Njihove celovite trajnostne pobude vključujejo zanesljiv sistem ravnanja z odpadki z jasnim ciljem ločiti 90 % vseh odpadkov, ki nastanejo v njihovih objektih. Predani so uvajanju inovativnih praks in zavezani pozitivnemu vplivu na okolje ter dajejo prednost lokalnim dobaviteljem.
Na natečaju SME EnterPRIZE, ki je v okviru vseevropske iniciative Skupine GENERALI leta 2023 prvič potekal tudi v Sloveniji, je Hotelu Ribno Alpine Resort žirija podelila drugo mesto v kategoriji pozitiven vpliv na okolje. Strokovno in poslovno žirijo natečaja so prepričala »njihova prizadevanja za pridobitev statusa Zero Waste in načrti za prihodnje trajnostne izboljšave dokazujejo njihovo vodilno vlogo in zavezanost trajnostnemu razvoju v turistični industriji,« je povedala predsednica sedemčlanske slovenske žirije natečaja SME EnterPRIZE Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER.
Po prejeti nagradi smo se o izzivih, s katerimi so se srečevali, in pristopih, ki so jih uporabljali, pogovarjali s Katarino Strgar, vodjo marketinga v Ribno Alpine Resort.
Kaj je bil tisti sprožilec, da ste v podjetju začeli razmišljati o trajnostnih načinih poslovanja in kdaj ste ta načela udejanili?
O trajnostnem načinu poslovanja smo začeli razmišljati leta 2017, ko je v našo državo, na pobudo društva Ekologi Slovenije, prišla ekipa Zero Waste iz Italije. Ta je predstavila njihovo politiko ravnanja z odpadki na področju turistično namestitvenih objektov.
Bili smo navdušeni nad idejo in želeli smo vpeljati podobno prakso tudi pri nas. Trajalo je skoraj dve leti, da smo prišli do želenega rezultata – ločiti 90 % vseh odpadkov. Leta 2018 smo postali prvi Zero Waste hotel v Sloveniji.
Trajnostne rešitve so v prvem trenutku morda dražje, ampak se njihova koristnost pokaže na dolgi rok. Je bilo težko spremeniti to miselnost pri zaposlenih, sodelavcih oz. partnerjih, solastnikih?
Res je, da je bilo na začetku potrebno veliko dela zaradi uvajanja sprememb na vseh področjih (kuhinja, restavracija, sobe, pisarne ...). Prav tako je bilo težko preusmeriti miselnost zaposlenih. A na koncu se je trud izplačal in sedaj je, na primer, tudi vsakemu novemu zaposlenemu jasno, kakšna je strategija našega podjetja.