NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE
28.11.2023 | 3 min branja | Podjetje
»Ponosni, da smo edino zero waste letovišče v Sloveniji«
Zaveze in pobude za zmanjšanje količine odpadkov postavljajo Hotel Ribno Alpine Resort od leta 2016 v ospredje trajnostnega razvoja v turistični industriji. Njihove celovite trajnostne pobude vključujejo zanesljiv sistem ravnanja z odpadki z jasnim ciljem ločiti 90 % vseh odpadkov, ki nastanejo v njihovih objektih. Predani so uvajanju inovativnih praks in zavezani pozitivnemu vplivu na okolje ter dajejo prednost lokalnim dobaviteljem.
Na natečaju SME EnterPRIZE, ki je v okviru vseevropske iniciative Skupine GENERALI leta 2023 prvič potekal tudi v Sloveniji, je Hotelu Ribno Alpine Resort žirija podelila drugo mesto v kategoriji pozitiven vpliv na okolje. Strokovno in poslovno žirijo natečaja so prepričala »njihova prizadevanja za pridobitev statusa Zero Waste in načrti za prihodnje trajnostne izboljšave dokazujejo njihovo vodilno vlogo in zavezanost trajnostnemu razvoju v turistični industriji,« je povedala predsednica sedemčlanske slovenske žirije natečaja SME EnterPRIZE Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER.
Po prejeti nagradi smo se o izzivih, s katerimi so se srečevali, in pristopih, ki so jih uporabljali, pogovarjali s Katarino Strgar, vodjo marketinga v Ribno Alpine Resort.
Kaj je bil tisti sprožilec, da ste v podjetju začeli razmišljati o trajnostnih načinih poslovanja in kdaj ste ta načela udejanili?
O trajnostnem načinu poslovanja smo začeli razmišljati leta 2017, ko je v našo državo, na pobudo društva Ekologi Slovenije, prišla ekipa Zero Waste iz Italije. Ta je predstavila njihovo politiko ravnanja z odpadki na področju turistično namestitvenih objektov.
Bili smo navdušeni nad idejo in želeli smo vpeljati podobno prakso tudi pri nas. Trajalo je skoraj dve leti, da smo prišli do želenega rezultata – ločiti 90 % vseh odpadkov. Leta 2018 smo postali prvi Zero Waste hotel v Sloveniji.
Trajnostne rešitve so v prvem trenutku morda dražje, ampak se njihova koristnost pokaže na dolgi rok. Je bilo težko spremeniti to miselnost pri zaposlenih, sodelavcih oz. partnerjih, solastnikih?
Res je, da je bilo na začetku potrebno veliko dela zaradi uvajanja sprememb na vseh področjih (kuhinja, restavracija, sobe, pisarne ...). Prav tako je bilo težko preusmeriti miselnost zaposlenih. A na koncu se je trud izplačal in sedaj je, na primer, tudi vsakemu novemu zaposlenemu jasno, kakšna je strategija našega podjetja.
Z natečajem SME EnterPRIZE, ki poteka na ravni Skupine GENERALI v 10 evropskih državah, želimo spodbuditi javno razpravo o pomembnosti trajnostnega poslovanja in omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki so v svoje poslovanje že uvedli uspešne trajnostne pobude. |
Ali imate občutek, da vaše stranke cenijo, kar počnete s trajnostnimi pristopi? Vam to izkazujejo?
To je malce težje prepoznati. Največkrat stranke same povedo (ustno, ankete, ocene na družbenih omrežjih ...), da jim je všeč naša trajnostna usmeritev. Vsekakor stranke to cenijo.
Naša naloga je poučiti goste na prijazen način, da smo Zero Waste – kar pomeni, da morajo racionalno ravnati s hrano, sami morajo ločevati odpadke v koših na hodniku (v sobah košev ni), skrbeti za pametno porabo elektrike in vode … Vse to jim povemo ob prihodu, povsod pa lahko najdejo tudi navodila, kako se je pri nas potrebno obnašati, da tudi sami postanejo del te Zero Waste zgodbe. In to cenijo ravno s spoštovanjem in upoštevanjem teh nasvetov in navodil.
Kje najdete motivacijo za iskanje in inoviranje novih trajnostnih pristopov, tako v odnosu do sodelavcev, strank in okolja? Kaj vas poganja?
Največja motivacija je čudovito okolje, kjer delamo. To je treba ceniti in ohranjati tudi za naše naslednike.
Kako ocenjujete natečaj SME EnterPRIZE, strateško iniciativo Skupine GENERALI?
Odlično, da se spodbuja manjša in srednja podjetja k trajnostnemu pristopu. Več jih bo, lepši svet se nam obeta.
Za konec še, kaj vam pomeni nagrada, ki ste jo prejeli na prvem natečaju SME EnterPRIZE v Sloveniji?
Trud in delo se izplača. Nagrada je dokaz, da smo na pravi poti in je tudi motivacija za nadaljnje delo na področju trajnostnega razvoja.
Več o natečaju SME EntePRIZE in ostalih nagrajencih >
Spoznajte še druge junake trajnosti:
- Podjetje Lumar - zmagovalec v kategoriji pozitiven vpliv na okolje l. 2023
- Podjetje MIKRO+POLO – zmagovalec v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost l. 2023
- Podjetje Rifuzl - drugouvrščeni v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost l. 2023
Spoznajte junake trajnosti
Odkrijte SME EnterPRIZE, strateško pobudo Skupine GENERALI, ki med evropskimi malimi in srednje velikimi podjetji spodbuja sprejemanje trajnostnih poslovnih modelov.
Spoznajte junake