NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

20.11.2024 | 4 min branja | Podjetje

»Lahko bi rekli, da imamo trajnostno poslovanje zapisano v DNK podjetja«

Na letošnjem natečaju SME EnterPRIZE 2024 je eden od zmagovalcev postalo podjetje Vinakoper d.o.o..

Vinakoper je eno izmed vodilnih slovenskih vinarskih podjetij, ki se ukvarja z vinogradništvom in proizvodnjo vrhunskih vin že od leta 1947. Podjetje načela trajnostnega poslovanja prepleta skozi vse svoje aktivnosti, od lastnega poslovanja v vinogradništvu do celotne dobavne verige. Njihova prizadevanja za ohranjanje biotske raznovrstnosti in skrben odnos do okolja predstavljajo zgled v regiji Slovenske Istre, kjer delujejo kot ključni partner pri trajnostnem razvoju in napredku lokalne skupnosti.

O trajnostnosti v podjetju, njihovi dolgoročni viziji in izzivih ter nagradi na natečaju SME EnterPRIZE smo se pogovarjali z direktorjem Borutom Fakinom.

Kaj vas je spodbudilo, da ste trajnostnost vključili v poslovne prakse vašega podjetja?

V Vinakoper že od nekdaj živimo v sožitju z naravo in skupnostjo. Lahko bi rekli, da imamo trajnostno poslovanje zapisano v DNK podjetja; vse razvojne, inovativne prakse, vsi novi ukrepi so bili vedno uvedeni z razmislekom o naravni krajini, znotraj katere delujemo. Del naših vinogradov celo stoji v okviru krajinskega parka Debeli rtič, prav vse lege pa so pisan biotski sistem vsega živega, ki nedvomno sovpliva tudi na življenje naših vinogradov. Zato bi lahko rekel, da narava že od nekdaj sedi za našo odločevalsko mizo in njen glas je pomemben pri praktično vseh naših odločitvah. In ker tudi naša lokalna skupnost, naši partnerji, ostali vinogradniki in vinarji, s katerimi smo tesno povezani, gojijo enake ali pa vsaj podobne vrednote, je uvedba novih trajnostnih ukrepov, ki so posledica novih tehnoloških dosežkov, novih dognanj ali spodbud, veliko lažja in motivacijska. Vse, kar počnemo danes, zatorej ni »na novo«, temveč nadgradnja trdnih temeljev, ki definirajo, kako razumemo posel.

Pravite, da je trajnostno poslovanje že od nekdaj zapisano v DNK vaše kleti. Katere trajnostne aktivnosti bi izpostavili in ste nanje najbolj ponosni?

Pravzaprav na vse, saj vsak nov ukrep odraža našo inovativnost, razvojno naravnanost pa tudi aktivno vključevanje skupnosti v nove trajnostne korake. Pa naj bodo to ukrepi zmanjševanja vpliva kmetovanja na okolje, kot so na primer zmanjšana uporaba fitofarmacevtskih sredstev, gnojil, pa prakse mehanskega odpravljanja plevela z mulčerji, kar zmanjšuje uporabo herbicidov, spodbujanje sonaravnih kmetijskih praks ali uvedba tehnološko naprednih digitalnih rešitev za zaščito pred boleznimi trt, ali ukrepi zmanjševanja porabe vode, na primer z zbiranjem deževnice, ali ukrepi upravljanja z odpadki, tudi z zmanjševanjem teže steklenic, kartonov ipd.

Morda bi kot enega večjih zalogajev zadnjega časa lahko omenil postavitev sončne elektrarne, s katero smo uspeli zagnati tudi elektrifikacijo voznega parka ter postavitev električnih polnilnih postaj. Na to ne gledamo zgolj kot na novo tehnološko pridobitev, temveč kot na novo gonilo sprememb v našem lokalnem okolju. Želimo, da tudi naši kupci in naši partnerji zaživijo trajnostno mobilnost; k temu jih bomo zagotovo spodbujali tudi preko naših aktivnosti trajnostne komunikacijske platforme Samo ena je Istra.

👉  Preberite nasvete, kako poskrbeti za varnost, če bodo vaši poslovni ali proizvodni prostori nekaj časa prazni.

Uvajanje trajnostnih praks ni enostaven proces. Kateri so bili glavni izzivi v podjetju, s katerimi ste se srečali ob uvajanju trajnostnih ukrepov in rešitev? V kolikšni meri je temu naklonjen tudi trg?

Vino, ki je nastalo v sožitju z okoljem.

Uvedba novih trajnostnih ukrepov dejansko poteka zelo organsko, evolucijsko. Mnogokrat tudi kot rezultat inovativnih razmišljanj naše ekipe. Primer tega je na primer zajemanje CO2 in njegova nadaljnja uporaba v proizvodnem procesu, kar smo sprva izvedli kar »po domače«, brez velikih tehnoloških posegov. Ali pa primer uporabe pešk v kozmetičnih izdelkih, kar še pred časom nikakor ni bil naš produkt, je pa danes nova linija imenovana SPA. S spodbujanjem trajnostnih praks se ideje kar same rojevajo in dejansko prihajajo iz vrst celotne ekipe Vinakoper.

Tudi za trg bi lahko rekel, da spremembe pozdravlja kot spontan napredek naše ponudbe. Dobro sprejete novosti, kot je eko refošk, ali pa inovativni ekskluzivni izdelki, kot sta Esenca Istre in Altroke Istre, tudi eksperimentalni projekti, kot je »glasbeno vino« Sara, so dokaz, da tudi trg danes od proizvajalcev pričakuje novosti, ki so po svojih surovinah, embalaži, transportnem sistemu in celotni identiteti prebojne v trajnostno družbo.

Na kakšen odziv ste naleteli ob izvajanju trajnostnih praks – tako pri strankah kot pri vaših zaposlenih in v družbi nasploh?

Če so trajnostne okoljske prakse že tako del interne kulture podjetja, če so spoštljivi odnosi, transparentnost poslovanja, odnosov, etične norme podjetja njegovo osnovno vodilo, potem novi koraki v sklopu istih vrednot niso nekaj težkega, negativnega, temveč nova spodbuda in razlog več za motivacijo in angažma vseh deležnikov. Pri nas je preprosto tako …

Kakšna je bila vaša izkušnja s sodelovanjem v natečaju SME EnterPRIZE, strateško iniciativo Skupine GENERALI in kaj vam je prinesla?

Vsekakor priložnost, da se ponovno zaustavimo in ozremo vase, zberemo tekoče aktivnosti in tekom procesa priprave dobimo nove vpoglede v to, kaj še in kako bi lahko storili. Lahko celo rečem, da nam je prijava in z njo povezane aktivnosti dala tudi spodbudo, da aktivnejše komuniciranje naših trajnostnih aktivnosti in pobud, s katerim smo se spogledovali že dalj časa, končno zaženemo v javno življenje. In tako je nastala naša nova pobuda Samo ena je Istra, ki postavlja Istro, njeno naravo, njeno kulturo ter njene ljudi na tisto mesto, ki si ga zasluži: na prvo!

 

Več o natečaju SME EntePRIZE in ostalih nagrajencih >

Spoznajte še druge junake trajnosti:

  • Podjetje LOTRIČ Meroslovje – drugouvrščeni v kategoriji pozitiven vpliv na okolje l. 2024
  • Podjetje Pribinovina, proizvodno in storitveno podjetje d.o.o. – zmagovalec v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost l. 2024
  • Podjetje Sico d.o.o. – drugouvrščeni v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost l. 2024

 

Spoznajte junake trajnosti

Odkrijte SME EnterPRIZE, strateško pobudo Skupine Generali, ki med evropskimi malimi in srednje velikimi podjetji spodbuja sprejemanje trajnostnih poslovnih modelov.

Spoznajte junake