NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE
06.03.2024 | 3 min branja | Podjetje
»Stvari smo želeli delati drugače, na svoj način«
Za povečanje zadovoljstva in zavzetosti zaposlenih so v podjetju MIKRO+POLO že pred časom uvedli revolucionarne prakse, ki v uglednem slovenskem podjetju za oskrbo laboratorijev zagotavljajo ravnovesje med delom in zasebnim življenjem. Spomladi 2023 so se prijavili na natečaj SME EnterPRIZE, ki je v okviru vseevropske iniciative Skupine GENERALI to leto prvič potekal tudi v Sloveniji.
Za inovativne pobude in izjemno predanost podjetja na področju družbene odgovornosti in ustvarjanje raznolikega ter vključujočega delovnega okolja, ki daje prednost dobremu počutju zaposlenih in tudi njihovih družin ter pozitivnemu vplivu na širše skupnosti, jim je žirija podelila prvo mesto v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost.
Po prejeti nagradi smo se o razlogih za predanost ter učinkih, ki so jih s svojimi trajnostnimi praksami dosegli v podjetju MIKRO+POLO, pogovarjali z Dejanom Hojnikom, vodjo marketinga v podjetju.
Kaj je bil tisti sprožilec, da ste v podjetju začeli razmišljati o trajnostnih načinih poslovanja in pred koliko leti se je to zgodilo?
Začetki trajnostnega razmišljanja segajo kakšnih 15 let nazaj, ko smo si zaželeli stvari delati drugače, na svoj način. Želeli smo nekaj vrniti lokalni skupnosti in bolje poskrbeti tako za zaposlene kot tudi za okolje.
Trajnostne rešitve so v prvem trenutku morda dražje, ampak se njihova koristnost pokaže na dolgi rok. Je bilo težko spremeniti to miselnost zaposlenih, sodelavcev oz. partnerjev, solastnikov?
Na začetku smo imeli pri uveljavljanju zamisli o trajnostnih spremembah nekaj izzivov, a je bilo s sprejetjem vsakega novega zaposlenega lažje. Vsak je namreč prispeval kamenček v mozaik. Marsikdo je ponudil svoje predloge, kaj bi lahko uvedli, in na kakšen način. Najboljše ideje smo nato implementirali v naše poslovanje in tudi v našo miselnost.
Je pa res, da smo začeli npr. "zeleno" misliti že toliko pred drugimi, da smo bili na začetku v določenih stvareh v očeh nekaterih mogoče celo "outsiderji". Takšen primer je npr. pisarna brez papirja, ki je bila takrat še znanstvena fantastika.
Z natečajem SME EnterPRIZE, ki je v letu 2023 potekal na ravni Skupine GENERALI v 10 evropskih državah, želimo spodbuditi javno razpravo o pomembnosti trajnostnega poslovanja in omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki so v svoje poslovanje že uvedli uspešne trajnostne pobude. |
Ali imate občutek, da vaše stranke cenijo, kar počnete s trajnostnimi pristopi? Vam to izkazujejo?
Naši kupci, še bolj pa naši dobavitelji, seveda zelo cenijo vsako inovacijo za zadovoljstvo zaposlenih in za trajnostno prihodnost. Na marsikaterem področju postavljamo standarde in smo pri tem zgled tudi globalnim svetovnim korporacijam.
Predvsem pri slednjih v zadnjih letih opažamo, da tudi oni vedno več pozornosti namenjajo trajnosti, kar se kaže tudi v tem, da smo partnerji, ki želimo delovati trajnostno, v nabavni verigi tudi boljše ocenjeni kot tisti, ki tega ne počnejo. Nekateri v zadnjem času celo postavljajo kot pogoj za sodelovanje vsaj nekaj trajnostnih praks v poslovanju.
Kje najdete motivacijo za iskanje in inoviranje novih trajnostnih pristopov, tako v odnosu do sodelavcev, strank in okolja? Kaj vas poganja?
V trajnostne pristope so vpeti vsi oddelki v podjetju, tako da ideje padajo praktično tedensko. V nekatere inovacije pa nas je prisililo okolje, saj želimo vedno biti in ostati korak pred konkurenco. Motor sprememb in izboljšav smo tako zaposleni sami, je pa seveda ključnega pomena, da temu sledi ali pa daje pobude tudi vodstvo podjetja.
Kako ocenjujete natečaj SME EnterPRIZE, strateško iniciativo Skupine Generali?
Vaš natečaj pozdravljamo in si želimo več podobnih pobud. Upamo da se bo vaši iniciativi v bodoče pridružilo še več držav članic EU in da bodo manjša podjetja, predvsem v Sloveniji, dobila navdih in uvedla trajnostne spremembe v kar največjem številu.
Kaj vam pomeni nagrada?
Ta nagrada je dodatna potrditev, da delamo dobro, da smo na pravi poti in da so trajnost ter z njo povezane dejavnosti velik del prihodnosti naše družbe. Zato polagamo na srce podjetjem: ostanite drugačni, poskrbite za svoje zdravje in za naš planet.
Več o natečaju SME EntePRIZE in ostalih nagrajencih >
Spoznajte še druge junake trajnosti:
- Podjetje Lumar - zmagovalec v kategoriji pozitiven vpliv na okolje l. 2023
- Podjetje Hotel Ribno Alpine Resort – drugouvrščeni v kategoriji pozitiven vpliv na okolje l. 2023
- Podjetje Rifuzl - drugouvrščeni v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost l. 2023
Spoznajte junake trajnosti
Odkrijte SME EnterPRIZE, strateško pobudo Skupine Generali, ki med evropskimi malimi in srednje velikimi podjetji spodbuja sprejemanje trajnostnih poslovnih modelov.
Spoznajte junake