LOTRIČ Meroslovje je postavilo celovit pristop k trajnostnemu poslovanju, ki je odraz njihove zavezanosti k transparentnosti in odgovornosti. Z vlaganjem v inovacije in trajnostne rešitve, kot so digitalizacija procesov, energetska učinkovitost in zmanjševanje odpadkov, prispevajo k zmanjšanju okoljskega odtisa.
Skrb za zaposlene, raznolikost in podpora lokalni skupnosti so prav tako ključni del njihovega odgovornega delovanja. S svojim trajnostnim delovanjem si prizadevajo za iskanje ravnovesja med gospodarsko rastjo, skrbjo za okolje in družbeno odgovornostjo.
O trajnostnosti v podjetju, njihovi dolgoročni viziji in izzivih smo se pogovarjali z direktorico Majo Brelih Lotrič.
Kaj vas je spodbudilo, da ste trajnost vključili v poslovne prakse vašega podjetja?
Trajnost je sestavni del filozofije podjetja LOTRIČ Meroslovje že od samih začetkov. Naše delovanje temelji na iskanju ravnovesja med gospodarsko rastjo, skrbjo za okolje in družbeno odgovornostjo. Zavedamo se, da vsako dejanje šteje in da ima vsak posameznik moč prispevati k pozitivnim spremembam. Kot podjetje pa imamo še večje možnosti in odgovornost, da naredimo korak dlje.
Z uvajanjem trajnostnih praks v vsakdanje poslovanje želimo prispevati k ohranjanju okolja in spodbujati družbeni razvoj, s čimer soustvarjamo prihodnost, v kateri bomo lahko uživali v zdravem in kakovostnem okolju – tako danes kot tudi v prihodnje.
V podjetju LOTRIČ Meroslovje ste vpeljali številne ukrepe, ki naslavljajo trajnostno poslovanje. Kateri so tisti, ki bi jih izpostavili in ste nanje najbolj ponosni?
Ponosni smo na številne ukrepe v vseh treh stebrih trajnostnega poslovanja – okolju, družbi in ekonomiji.
Če se osredotočimo na ukrepe vezane na okolje, bi izpostavili uvedbo številnih digitalnih orodij in rešitev, ki so nam v letu 2023 posledično omogočile prehod na elektronski certifikat. Sliši se enostavno, vendar gre za kompleksen proces, ki zajema številne faze – od sprejema meril do izvedbe meritev, generiranja certifikata ter celotnega vodenja sistema kakovosti – tako v našem podjetju kot na strani naročnika storitev. V minulem letu smo s pomočjo elektronske distribucije certifikatov znižali porabo papirja za okvirno 4,5 tone, kar je neposredno prispevalo k prihranku več kot 70 dreves. Prav tako smo optimizirali naše logistične poti in zmanjšali porabo goriva, kar je pripomoglo k zmanjšanju ogljičnega odtisa.
Uvajanje okolju prijaznih materialov v procesu logistike, kot so biorazgradljive folije in embalaža za večkratno uporabo, pa je le nekaj od pomembnih korakov v naši trajnostni strategiji.
Uvajanje trajnostnih praks ni enostaven proces. Kateri so bili glavni izzivi v podjetju, s katerimi ste se srečali ob uvajanju trajnostnih ukrepov in rešitev? V kolikšni meri je temu naklonjen tudi trg?
Glavni izzivi so vključevali predvsem prilagoditev obstoječih procesov in infrastrukture. Investicija v trajnostne tehnologije, kot so digitalne rešitve, zahteva čas in finančna sredstva, kar lahko predstavlja oviro zlasti v začetni fazi. Trg postaja vedno bolj naklonjen trajnostnim praksam, saj vse več strank in partnerjev vrednoti podjetja, ki se zavedajo svoje vloge pri ohranjanju okolja in družbene odgovornosti.
Na kakšen odziv ste naleteli ob izvajanju trajnostnih praks – tako pri strankah kot pri vaših zaposlenih in v družbi nasploh?
Odzivi so bili izjemno pozitivni. Naši zaposleni so se z veseljem vključili v trajnostne iniciative, saj se zavedajo, da s svojim delom prispevajo k boljši prihodnosti. Poslovni partnerji cenijo našo transparentnost in trajnostne rešitve, kar se posledično odraža tudi v povečanju njihovega zaupanja in dolgoročnih partnerstvih. Prehod na e-certifikate je bil izjemno dobro sprejet s strani naših strank, saj jih glede na raziskavo kar 95 % podpira omenjeno spremembo. Slednje kaže na dejstvo, da so tudi naši poslovni partnerji trajnostno naravnani, kar nas zelo veseli. Tudi širša družba prepoznava naše napore; prejem 2. nagrade na natečaju SME EnterPRIZE je le še dodatna potrditev, da smo na pravi poti.
Kakšna je bila vaša izkušnja s sodelovanjem v natečaju SME EnterPRIZE, strateško iniciativo Skupine GENERALI in kaj vam je prinesla?
Sodelovanje v natečaju SME EnterPRIZE je bila za nas odlična priložnost, da predstavimo naše trajnostne prakse širši javnosti in se povežemo z drugimi podjetji, ki stremijo k enakim ciljem. Pridobitev 2. nagrade je potrditev našega dosedanjega dela in nam daje dodatno motivacijo za nadaljnje trajnostne inovacije. Poleg priznanja smo pridobili tudi nove kontakte in ideje za izboljšave ter razširitev naših trajnostnih praks.
Več o natečaju SME EntePRIZE in ostalih nagrajencih >
Spoznajte še druge junake trajnosti:
- Podjetje Vinakoper d.o.o. – zmagovalec v kategoriji pozitiven vpliv na okolje l. 2024
- Podjetje Pribinovina, proizvodno in storitveno podjetje d.o.o. – zmagovalec v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost l. 2024
- Podjetje Sico d.o.o. - drugouvrščeni v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost l. 2024